петак, 27. јул 2012.

"Сан" од Љермонтова у мом препеву


Данас је годишњица страдања Љермонтова., па да поставим његову песму „Сан“ коју сам се охрабрио препевати.
Испала је помало пророчка...

СОН
М. Љермонтов

В полдневный жар в долине Дагестана
С свинцом в груди лежал недвижим я;
Глубокая еще дымилась рана,
По капле кровь точилася моя.

Лежал один я на песке долины;
Уступы скал теснилися кругом,
И солнце жгло их желтые вершины
И жгло меня - но спал я мертвым сном.

И снился мне сияющий огнями
Вечерний пир в родимой стороне.
Меж юных жен, увенчанных цветами,
Шел разговор веселый обо мне.

Но в разговор веселый не вступая,
Сидела там задумчиво одна,
И в грустный сон душа ее младая
Бог знает чем была погружена;

И снилась ей долина Дагестана;
Знакомый труп лежал в долине той;
В его груди, дымясь, чернела рана,
И кровь лилась хладеющей струей.


САН
 препев Милка Грбовића

У подневној јари долине Дагестана
лежах, у груди ме погоди тане,
још се пушила дубока рана
по трагу крви искаапане.

Лежах ја сам на песку долине;
литице се над мојом надвиле главом,
Сунце је жегло жуте врхове њине
и мене; ал’ ја сам мртвим сном спаво.

И усних у огњеном сјају пуном
пир завичајни у вечери снене,
младе жене са цветном круном,
у веселом кикоту помињу мене.

Ал' у том жагру њен глас не чух
замишљена, сама, у томе сутону
у тужан сан њен млади тонуо дух
Бог зна у какве ли бриге утону.

И она је снила долину Дагестана;
са знаним јој телом у долини тој;
из чијих груди се димила рана
и млаз крви се хладио на њој.


Нема коментара:

Постави коментар